ערב הוקרה בשדות נגב: הצדעה לאנשי העשייה, הביטחון והקהילה

ערב הוקרה בשדות נגב לעובדים, מתנדבים, רבש״צים, כיתות כוננות, צוותי צח״י, אנשי ביטחון ושותפים מהארץ ומהעולם.


הערב הוקדש לאנשים שניצבו בחזית העשייה מאז שבעה באוקטובר - מי שהגנו על היישובים, החזיקו את הקהילות, ליוו את התושבים במוקדי הפינוי והמשיכו לתת מענה גם כשהמציאות כולה השתנתה.

במשך תקופה ארוכה התמודדו תושבי שדות נגב עם מציאות מורכבת של מלחמה, אובדן, פינוי, חוסר ודאות ואתגר קהילתי מתמשך. מאחורי ההתמודדות הזו עמדו לא רק מערכות ונהלים, אלא בעיקר אנשים - כאלה שבחרו להתייצב, לקחת אחריות ולהמשיך לפעול למען התושבים גם ברגעים הקשים ביותר.

ערב ההוקרה שקיימה המועצה השבוע שם במרכז את אותם אנשים. לא כאירוע סמלי בלבד, אלא כהכרה עמוקה במי שנשאו על כתפיהם את המשימה הציבורית והקהילתית בשעת חירום.

במהלך הערב צוינה הוקרה לרבש״צים, לחברי כיתות הכוננות ולאנשי הביטחון, שפעלו בשבעה באוקטובר בגבורה יוצאת דופן ובמסירות נפש להגנת היישובים והתושבים. חלקם נלחמו במשך שעות ארוכות בתנאים בלתי אפשריים, רובם ללא נשק, עמדו פנים אל פנים מול האיום והקריבו את עצמם פשוטו כמשמעו למען הצלת חיים.

לצידם הוקרו גם מתנדבות ומתנדבי הצח״י, אשר עברו מבית לבית תחת אש, דאגו לתושבים, טיפלו בצרכים דחופים והחזיקו את הקהילה ברגעים שבהם הפחד, הכאב וחוסר הוודאות היו גדולים במיוחד.

עיקר הערב הוקדש לעובדות ולעובדי המועצה והמתנ״ס, שהתייצבו מהשעות הראשונות של המלחמה והמשיכו לפעול במשך חודשים ארוכים בעשרות מוקדי פינוי - מגומא שעל שפת הכינרת ועד אילת. הם הקימו מחדש מסגרות חינוך, פעילויות לילדים ולנוער, מעני רווחה, קהילה, טיפול וליווי רגשי, והעניקו לתושבים תחושת יציבות ובית גם כשהיו רחוקים מביתם.

בדבריו הדגיש ראש המועצה, תמיר עידאן, כי הכוח של שדות נגב נמצא בראש ובראשונה באנשים שמובילים אותה בשגרה ובחירום. לדבריו, אותם אנשים הם שמאפשרים למועצה לא רק לתת מענה בתקופות קשות, אלא גם להמשיך לבנות את עתידה בקידום הרחבות ביישובים, בפיתוח מענים חדשים ובהקמת היישוב החדש אופיר, על שמו של אופיר ליבשטיין ז"ל, שנהרג בעת שהגן בגופו על קיבוץ כפר עזה.

בערב הוענקה הוקרה גם לשותפים ולתומכים מהארץ ומהעולם אשר עמדו לצד שדות נגב והאזור כולו בתקופת המלחמה. במועצה ציינו כי מעבר לסיוע עצמו, הייתה לשותפות הזו משמעות עמוקה: נוכחות, הקשבה, חיבוק ואמירה ברורה כי תושבי האזור אינם עומדים לבד.

הערב נחתם במסר של המשך עשייה, צמיחה ובנייה. בשדות נגב מבקשים לראות בהוקרה הזו לא רק סיכום של תקופה קשה, אלא גם אמירה על הדרך קדימה: להמשיך לחזק את היישובים, להעמיק את השירות לתושב, לפתח את הקהילות ולבנות עתיד יציב יותר לאזור כולו.